Online communication of the religious community

Thesis title: Online komunikace náboženské obce
Author: Martínek, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Mašita, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá online komunikací náboženské obce Církve československé husitské v Praze - Hloubětíně. Cílem práce je zhodnotit stávající komunikaci této náboženské obce a na jejím základě (a online komunikací jiných náboženských jednotek napříč církevními denominacemi) navrhnout online komunikaci pro tato náboženská uskupení. V první kapitole je čtenář seznámen s obecnými pojmy online marketingu a jeho formami. Druhá kapitola pak nabízí zhodnocení online komunikace několika sborů a farností napříč křesťanskými denominacemi. Třetí část práce pak po stručném zhodnocení online komunikace náboženské obce v Hloubětíně navrhuje změny vhodné k zapracování.
Keywords: Internet; Sociální sítě; Webové stránky; Internetová komunikace; E-mail marketing; Náboženská obec; Inzerce na Facebooku; Videomarketing; Mobilní marketing; Inzerce ve vyhledávačích; Online marketing
Thesis title: Online communication of the religious community
Author: Martínek, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Mašita, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the online communication of the religious community of the Czechoslovak Hussite Church in Prague - Hloubětín. The aim of the thesis is to evaluate the existing communication of this religious community and on its basis (and online communication of other religious units across religious denominations) propose online communication for these religious groups. In the first chapter the reader is acquainted with the general concepts of online marketing and its forms. The second chapter offers an appreciation of the online communication of several churches and parishes across christians denominations. The third part of the work, after a brief evaluation of the online communication of the religious community in Hloubětín, proposes changes suitable for incorporation.
Keywords: Internet; Email marketing; Religious community; Advertise on Facebook; Videomarketing; Mobile marketing; Advertisements on search engines; Online marketing; Social networks; Websites; Internet communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2017
Date of submission: 27. 6. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62818/podrobnosti

Files for download

    Last update: