Product analytics in ecommerce and online marketing

Thesis title: Produktová analytika v e-commerce a online marketingu
Author: Kumsta, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Šperková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je návrh a implementace řešení produktové analytiky v online marketingu. Práce se zaměřuje na vyhodnocování konkrétních produktů a jejich propagace, za účelem nalezení neefektivních marketingových investic a zpřístupnění webových dat pro další byznysová rozhodnutí. Teoretická část práce se věnuje historii a současnému stavu webové analytiky a možnostem získávání dat z online zdrojů. Praktická část se pak zabývá celým procesem Business Intelligence od získání dat, přes jejich čištění a zpracování po vytvoření reportingu a analýzu dat. K tomu jsou využity nástroje Google Analytics jako zdroj webových dat, Keboola Connection pro získání a zpracování dat a Power BI pro vy-tvoření interaktivního reportingu.
Keywords: online marketing; Business Intelligence ; webová analytika; produktová analytika; Google Analytics
Thesis title: Product analytics in ecommerce and online marketing
Author: Kumsta, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Šperková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is design and implement product analytics solution for online marketing. This thesis focuses on analysis of products, their marketing effectivity and using other web analytics data to help business decision-making. The theoretical part describes history and current state of web analytics. It also analyzes the possibilities of getting data from the web. The practical part solves product analytics problems for Business Intelligence use. The necessary data are downloaded, cleaned and transformed a then used for report-ing and an analysis. Thesis uses the following tools: Google Analytics as primary data source, Keboola Connection as ETL solution and Power BI for interactive reporting and visualization.
Keywords: web analytics; Google Analytics; Business Intelligence ; online marketing; product analytics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2018
Date of submission: 3. 12. 2018
Date of defense: 23. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64429/podrobnosti

Files for download

    Last update: