Political communication and media image of traditional and so-called anti-establishment parties in the context of elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017

Thesis title: Politická komunikace a mediální obraz tradičních a tzv. anti-establishmentových stran v kontextu voleb do PS ČR 2017
Author: Fuksová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Fleissner, Kamil
Opponents: Dvořáková, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat odlišnosti v politické komunikaci dvou tradičních (ODS, ČSSD) a dvou anti-establishmentových (ANO, Piráti) českých politických stran, a to v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny na podzim roku 2017. Dále jsou v práci analyzovány mediální obrazy jmenovaných stran v celostátních tištěných denících MF Dnes a Právo. Diplomová práce je strukturovaná do tří základních kapitol. Předmětem první kapitoly je vymezení základní terminologie spojené s politickým marketingem. Druhá kapitola je věnována vztahu politiky a médií, a tomu, jakým způsobem se vzájemně ovlivňují. Ve třetí empiricko-analytické kapitole je věnován prostor marketingovým kampaním vybraných politických stran a interpretaci výsledků obsahové analýzy, v rámci které byly kódovány články z deníků Právo a MF Dnes vydané před volbami.
Keywords: politický marketing; volební kampaň; volby do Poslanecké sněmovny 2017; anti-establishmentové strany; obsahová analýza
Thesis title: Political communication and media image of traditional and so-called anti-establishment parties in the context of elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017
Author: Fuksová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Fleissner, Kamil
Opponents: Dvořáková, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to identify differences in the political communication of two traditional (ODS, CSSD) and two anti-establishment (ANO, Pirates) Czech political parties, in the context of elections to the Chamber of Deputies in autumn 2017. In addition, media image of the nominated parties will be analyzed through the national newspapers MF Dnes and Právo. The thesis is structured into three chapters. The first chapter focuses on the basic terminology associated with political marketing. The second chapter deals with politics and media relations and how they interact with each other. The third empirical-analytical chapter is devoted to the marketing campaigns of selected political parties. Followed by the interpretation of content analysis results in which articles from pre-election daily newspapers (MF Dnes and Právo) were coded.
Keywords: political marketing; election campaign; elections to the Chamber of Deputies 2017; anti-establishment parties; content analysis

Information about study

Study programme: Politologie/Politologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Political Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2018
Date of submission: 6. 12. 2018
Date of defense: 4. 2. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64613/podrobnosti

Files for download

    Last update: