Propagation of Mexico towards international markets

Thesis title: Propagace Mexika na zahraničních trzích
Author: Kolář, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Chaloupková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení dosavadního postavení Mexika a jeho komunikace v mezinárodním cestovním ruchu ve vztahu k zahraničním trhům. Dílčími cíli jsou charakteristika současné situace, konkurenceschopnost cestovního ruchu v zemi, identifikace cílové skupiny a návrh komunikačních strategií směrem potenciální turistům v České republice. O problematice destinačního managementu a marketingu hovoří část teoretická. Na tuto část navazuje analytická sekce, jejíž součástí je situační analýza Mexika z hlediska cestovního ruchu a následný výzkum zabývající se turistickou percepcí této země. Na základě výzkumu jsou v závěru doporučeny strategie a techniky pro efektivní marketingovou komunikaci směrem k České republice.
Keywords: Mexiko; Komunikační mix; Destinační marketing
Thesis title: Propagation of Mexico towards international markets
Author: Kolář, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Chaloupková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the diploma thesis is to evaluate the position of Mexico and its communication in international tourism in relation to international markets. Partial objectives are characteristics of the current situation, competitiveness of tourism in the country, identification of the target group and suggestion of communication strategies towards potential tourists in Czech Republic. The theoretical part consists of destination management and marketing. This section is followed by an analytical section, which includes Mexico's situational analysis of tourism and a research of tourist perceptions of the country. Based on this research, strategies and techniques for effective marketing communication towards the Czech Republic are recommended.
Keywords: Destination marketing; Mexico; Communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 1. 2018
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 17. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64389/podrobnosti

Files for download

    Last update: