Analysis and design of marketing strategy of CZ TOP TRADE Ltd

Thesis title: Analýza a návrh marketingové strategie společnosti CZ TOP TRADE s.r.o
Author: Hrabovský, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Jak plyne z názvu, diplomová práce Analýza a návrh marketingové strategie společnosti CZ TOP TRADE s.r.o. se zabývá nastavením správné marketingové strategie podniku působícího na trhu B2B ve strojírenském odvětví. Pro zjištění vazeb působících na tomto trhu jsem využil analýzu makrookolí v podobě PEST analýzy, mikrookolí pomocí Porterova modelu 5 sil, výstupy analýz jsem spojil ve SWOT analýzy a pomocí GAP analýzy jsem stanovil aktuální a požadovaný stav v budoucnu. Rozdíl mezi jednotlivými stavy jsem se rozhodl řešit z taktického pohledu a vyžil jsem produktový mix, resp. jeho část, a to komunikační mix. Stanovil jsem varianty řešení v podobě jednotlivých typů komunikace a to: osobní prodej, direct marketing, print, OOH, online spolu s rozpočtem. Na závěr jsem došel k názoru, že společnost je schopna pomocí výše zmíněných typů kampaní splnit stanovené cíle a dosáhnout požadovaného stavu v budoucnu.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; Marketingové cíle
Thesis title: Analysis and design of marketing strategy of CZ TOP TRADE Ltd
Author: Hrabovský, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
As it follows from the title, the thesis Analysis and design of the marketing strategy of CZ TOP TRADE Ltd. is concerned with setting the right marketing strategy for an enterprise operating on the B2B market in the engineering sector. In order to find out the links on this market, I used external analysis in the form of PEST analysis, internal analysis with Porter's Five Forces, then I combined the analytical outputs in SWOT analysis then I set the current and required status in the future using GAP analysis. I have decided to solve the difference between the given situations from a tactical point of view and have utilized a product mix, respectively. its part, called the communication mix. I have set up variants of solutions in the form of individual types of communication: personal sales, direct marketing, print, OOH, online along with the budget. Finally, I came to the conclusion that the company is able to achieve the set goals and desired status in the future through the above-mentioned campaign types.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; Marketing objectives

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2018
Date of submission: 12. 12. 2018
Date of defense: 23. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66182/podrobnosti

Files for download

    Last update: