Packaging Material and Its Influence on Consumer Preferences and on the Consumer Behavior of Students

Thesis title: Obalový materiál piva a jeho vliv na spotřební preference a konzumní chování studentů
Author: Jiránek, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na obalový materiál a jeho vliv na preference spotřebitele a konzumní chování studentů. Součástí jsou dva kvantitativní výzkumy. První výzkum je prováděn za pomoci dotazníkového šetření. Jeho cílem je zmapovat současnou situaci na trhu baleného piva. Pozornost je věnována hlavně obalovým materiálům a jejich vlivu na spotřebitele. Na základě analýzy výsledků z dotazníkového šetření je následně proveden experiment. Tento experiment je zaměřen na studenty ve věku od 20 do 25 let. V rámci experimentu jsou sledovány konzumní preference studentů při řízených degustacích. První degustace je bez podání informací o daných vzorcích a druhá po podání informací. Současně jsou odhaleny pochybnosti o racionalitě studentů při hodnocení.
Keywords: balené pivo; experiment; spotřební chování; obalový materiál
Thesis title: Packaging Material and Its Influence on Consumer Preferences and on the Consumer Behavior of Students
Author: Jiránek, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on packaging material and its influence on consumer preferences and on consumer behavior of students. It consists of two quantitative researches. The first research was carried by means of a questionnaire survey. It was aimed at mapping the current situation on the bottled beer market. Special attention was paid to packaging materials and their impact on consumers. Based on the analysis of the results from the questionnaire survey, an experiment took place. The experiment’s target group included students aged 20 to 25. In the course of this experiment, consumer preferences in guided tasting were monitored. No information about the samples was provided during the first tasting, while before the second one, the subjects received the information. The conclusion also reveals certain doubts about consumer rationality.
Keywords: consumer behavior; packaging material; packed beer; experiment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 13. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65885/podrobnosti

Files for download

    Last update: