The knowledge level of the secondary school students on Industry 4.0 concept
Thesis title: | Úroveň znalostí studentů středních průmyslových škol o koncepci Průmysl 4.0 |
---|---|
Author: | Vítek, Lukáš |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Gála, Libor |
Opponents: | Basl, Josef |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se věnuje znalostem o koncepci Průmyslu 4.0. Cílem práce je porovnat očekávané a reálné znalosti studentů středních průmyslových škol o tomto konceptu. Cíle práce bylo dosaženo pomocí elektronického didaktického testu, který byl následně vyhodnocen.Celá práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce vymezuje pojem Průmysl 4.0, definuje předpokládané oblasti znalostí o koncepci Průmysl 4.0 a nakonec detailně charakterizuje jednotlivé oblasti. Předpokládané znalosti byly rozděleny do oblastí Principy Průmyslu 4.0, bezpečnost, dopady Průmyslu 4.0 a technologické předpoklady. Druhá část bakalářské práce prezentuje vyhodnocení didaktického testu a vyvozuje z nich důsledky. |
Keywords: | Průmysl 4.0; robotizace; automatizace; digitalizace; aditivní výroba; virtuální realita; rozšířená realita; střední průmyslová škola; didaktický test |
Thesis title: | The knowledge level of the secondary school students on Industry 4.0 concept |
---|---|
Author: | Vítek, Lukáš |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Gála, Libor |
Opponents: | Basl, Josef |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with the knowledge of the Industry 4.0 concept. The aim of the bachelor thesis is to compare the expected and real knowledge of technical high school students about this concept. The aim of the work was achieved through an electronic didactic test, which was subsequently evaluated.The bachelor thesis is divided into two parts. In the first part are defined the basic ideas of Industry 4.0, are also listed expected areas of knowledge about the concept of Industry 4.0 and finally characterizes the individual areas in detail. The expected knowledge is divided into the principles of Industry 4.0, security, effect of Industry 4.0 and technological assumptions. The second part of the bachelor thesis presents the evaluation of the didactic test and consequences. |
Keywords: | additive manufacturing; virtual reality; Industry 4.0; robotics; industrial high school; didactic test; digitalization; automation; virtual reality |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 12. 2. 2019 |
---|---|
Date of submission: | 3. 5. 2019 |
Date of defense: | 10. 6. 2019 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/68605/podrobnosti |