Computer game for beginner courses of programming in Java
Thesis title: | Počítačová hra pre vstupné kurzy programovania v jazyku Java |
---|---|
Author: | Bobula, Dávid |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Pecinovský, Rudolf |
Opponents: | Pavlíčková, Jarmila |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvorenie návrhu hry, ktorú by bolo možné použiťpri výuke vo vstupnom kurze programovania, a to konkrétne na Vysokej škole ekonomickej v Prahe v študijnom obore Aplikovaná informatika na fakulte Informatikya Štatistiky.V práci sú analyzované prístupy k postupne vylepšovaným programom v priebehuvýuky programovania na rôznych školách. Práca tiež rozoberá vhodné jazykya vývojové prostredia pre výuku programovania. Na základe tejto analýzy je následnepripravený návrh vlastnej hry s využitím metódy postupne vylepšovaného programu. |
Keywords: | hry; Java; výuka programovania |
Thesis title: | Computer game for beginner courses of programming in Java |
---|---|
Author: | Bobula, Dávid |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Pecinovský, Rudolf |
Opponents: | Pavlíčková, Jarmila |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | The goal of this bachelor thesis is to create design of game, which could be used inteaching in beginner course of programming, specifically at University of economics inPrague, in learning course Applied Informatics at Faculty of Informatics and Statistics.In the thesis are analyzed approaches to continuously improving programs duringlearning of programming at different schools or universities. The thesis also consistsof summary of proper languages and development environments for learning of programming. Based on this analysis, there is subsequently created design for own gamewith usage of method of continuously improving program. |
Keywords: | games; Java; programming learning |
Thesis title: | Počítačová hra pro vstupní kurzy programování v jazyku Java |
---|---|
Author: | Bobula, Dávid |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Pecinovský, Rudolf |
Opponents: | Pavlíčková, Jarmila |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu hry, kterou by bylo možné použít při výuce ve vstupním kurzu programování, a to konkrétně na Vysoké škole ekonomické v Praze na studijním oboru Aplikovaná informatika na fakultě Informatiky a Statistiky.V práci jsou analyzovány přístupy k postupně vylepšovaným programům v průběhu výuky programování na různých školách. Práce též rozebírá vhodné jazyky a vývojová prostředí pro výuku programování. Na základě této analýzy je následně připravený návrh vlastní hry s využitím metody postupně vylepšovaného programu. |
Keywords: | hry; Java; výuka programování |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 17. 9. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 5. 5. 2019 |
Date of defense: | 14. 6. 2019 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/67400/podrobnosti |