Social marketing campaigns and their perception by customers

Thesis title: Sociálněmarketingové kampaně a jejich vnímání zákazníkem
Author: Filippova, Tatiana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Pašmik, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na použití sociálně marketingových kampaní pro řešení problému znečištění jednorázovým plastem. V teoretické části popisuje práce současnou produkci plastů a situaci kolem plastového znečištění. Zároveň se teoretická část věnuje vymezení pojmu sociální marketing a sociální reklama v teorii a na příkladech dvou kampaní, které se snaží zmenšit spotřebu jednorázových plastů. Byl proveden kvalitativní výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak vybraná skupina respondentů vnímá efektivitu a používané strategie sociálního marketingu ve vybraných kampaních. Na základě výsledků polostrukturovaných rozhovorů je odpovězeno na výzkumné otázky, jak dané reklamy působí na cílovou skupinu, a jak je respondenty vnímána a odůvodněna efektivita jednotlivých strategií.
Keywords: jednorázový plast; kvalitativní výzkum; sociální reklama; plastové znečištění; polostrukturovaný rozhovor; sociální marketing
Thesis title: Social marketing campaigns and their perception by customers
Author: Filippova, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Pašmik, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the use of social marketing campaigns to solve the problem of disposable plastic pollution. The thesis describes the current production of plastics and the situation around plastic pollution in the theoretical part. Theoretical part also deals with the definition of social marketing and social advertising in theory and gives examples of two campaigns that try to reduce the consumption of disposable plastics. A qualitative research was carried out, which main aim was to find out how a selected group of respondents perceive the effectiveness and the applied strategies of social marketing in selected campaigns. Research questions such as how the advertising affects the target group and how the effectiveness of each strategy is perceived and justified by the respondents are answered based on the results of the semi-structured interviews.
Keywords: semi-structured interview ; social advertising; disposable plastics; plastic pollution; qualitative research; social marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2018
Date of submission: 12. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69024/podrobnosti

Files for download

    Last update: