Educational methods usable in animation of cultural heritage on the example of the Kingdome Come: Deliverence video game

Thesis title: Vzdělávací metody využitelné v animaci kulturního dědictví na příkladu videohry Kingdome Come: Deliverence
Author: Rudčenko, Ladislav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Roubíčková, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je přinést poznatky o využitelnosti videoher ve vzdělávání a animaci kulturního dědictví. V teoretické části práce se popisují animační metody použitelné v rámci animace kulturního dědictví a definuje se, co je to videohra a její metody vzdělávaní. Praktická část práce je případová studie, která zkoumá případ videohry Kingdome Come: Deliverence a to z ohledu použitelnosti této hry v rámci vzdělávání a animaci kulturního dědictví. Případová studie rozebírá jednotlivé aspekty této videohry a konfrontuje je s poznatky z teoretické části práce. Výsledkem je posouzení, zdali je tato hra vhodná pro dané účely.
Keywords: animace; vzdělávání; videohry
Thesis title: Educational methods usable in animation of cultural heritage on the example of the Kingdome Come: Deliverence video game
Author: Rudčenko, Ladislav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Roubíčková, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to bring knowledge about the usability of video games in education and animation of cultural heritage. The theoretical part describes the education methods applicable in animation of cultural heritage and defines what the video game is and what are its educational methods. The practical part is a case study that examines the single case of the video game called Kingdome Come: Deliverence in terms of the usability of this game in education and animation of cultural heritage. This case study analyzes the various aspects of this video game and confronts them with the informations from the theoretical part of this thesis. The result is an assessment of whether this game is suitable for the purpose.
Keywords: videogames; education; animation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2019
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69201/podrobnosti

Files for download

    Last update: