Growth strategies

Thesis title: Strategie růstu
Author: Hruboňová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Pernica, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vývoj strategických variant růstu pro zkoumanou společnost. Práce shrnuje teoretická východiska z oblasti strategie růstu firmy, strategické analýzy, inovací a vývoje nových produktů a analýzy proveditelnosti. Tyto poznatky jsou aplikovány při samotném vývoji variant. V práci jsou použity metody a nástroje jako Business Model Canvas, empatické mapy a persony, Porterův model 5 sil, PESTLE analýza, SWOT analýza, Ansoffova matice růstu a řada kreativních technik pro generovaní inovací – SCAMPER, modrý oceán, 6 myslitelských klobouků a další. V aplikační části práce je představena a analyzována zkoumaná společnost. Následuje kreativní generování četného množství růstových a inovačních variant, z nichž je na základě současné situace a potřeb firmy vybráno 5 nejvhodnějších. Pro každou z nich je provedena analýza proveditelnosti, poté jsou varianty porovnány z pohledu finančních ukazatelů, rizikovosti a souladu se strategií firmy. Nakonec jsou společnosti poskytnuta doporučení, jaké růstové varianty zvolit.
Keywords: Strategie růstu; strategická analýza; inovace; studie proveditelnosti; vývoj nových produktů
Thesis title: Growth strategies
Author: Hruboňová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Pernica, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is the development of strategic growth variants for a chosen company. The thesis reviews the theoretical background of growth strategies, strategic analysis, innovation, new product development and feasibility study. Methods and tools such as Business Model Canvas, empathy map and persona, Porter's 5-forces model, PESTLE analysis, SWOT analysis, Ansoff growth matrix and many creative techniques for generating innovations - SCAMPER, blue ocean, 6 thinking hats and others are used. In the application part of the thesis the company introduction and analysis are provided, followed by the creative generation of numerous growth and innovation variants. Five most suitable variants are selected, based on the current situation and the needs of the company. For each of them, a feasibility study is performed, then the growth variants are compared in terms of financial indicators, risk and compliance with the company's strategy. Finally, recommendations for the company are provided in terms of which growth variants to choose.
Keywords: new products development; feasibility studyf; Growth strategies; strategic analysis; innovation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2019
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68200/podrobnosti

Files for download

    Last update: