HR marketing in ABC company

Thesis title: HR marketing ve společnosti ABC
Author: Krček, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Říhová, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem této práce je personální marketing ve vybrané společnosti. V teoretické části práce jsou objasněny klíčové pojmy z oblasti personalistiky, konkrétně získávání a výběr zaměstnanců. Ke zpřehlednění práce je teoretická část rozdělena na interní personální marketing a externí personální marketing. U každé části personálního marketingu jsou popsány metody a techniky, které představují základ pro empirickou část práce. Praktická část zahrnuje představení společnosti a analýzu stávajícího stavu HR marketingu ve vybrané společnosti. Cílem práce je identifikace silných a slabých stránek v oblasti HR marketingu ve vybrané společnosti a navržení opatření ke zvýšení efektivity nástrojů HR marketingu. K dosažení stanoveného cíle je v bakalářské práci využita metoda srovnání teorie s praxí, analýza interních dokumentů společnosti a v neposlední řadě porovnání výstupů z dotazníkového šetření s rozhovorem vedení společnosti ABC, s.r.o. Přínosem práce je formulace návrhů ke zdokonalení v oblasti HR marketingu ve vybrané společnosti a tím zvýšení výkonnosti společnosti jako celku.
Keywords: marketing; značka zaměstnavatele; personální marketing; lidské zdroje; získávání zaměstnanců
Thesis title: HR marketing in ABC company
Author: Krček, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Říhová, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
The central theme of this work is HR marketing in a selected company. In the theoretical part of the thesis are explained key concepts in the field of human resources, specifically the recruitment and selection of employees. The theoretical part of this work is divided into two sections. The first one is internal HR marketing and the second is external HR marketing. For each part of personnel marketing there are described methods and techniques, which form the basis for the empirical part of the work. The practical part of the thesis includes introduction of the company and analysis of the current state of HR marketing in the selected company. The aim of the thesis is to identify strengths and weaknesses in the selected company and then propose measures to increase the effectiveness of HR marketing. In order to achieve the stated goal, the bachelor thesis uses the method of comparing theory with practice, analyzing internal documents of the company and, last but not least, comparing the outputs from the survey with the interview with management of examined company. The benefit of this work is the formulation of proposals for improvement in the field of HR marketing in a selected company and thus the performance of the company.
Keywords: human resources; marketing; HR marketing; Employer Brand; recruitment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2018
Date of submission: 13. 5. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67509/podrobnosti

Files for download

    Last update: