Marketing of Czech fashion brands

Thesis title: Marketing českých módních značek
Author: Kumberová, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je komparace přístupu českých módních značek k jejich marketingu a zjištění interních a externích vlivů působících na jejich přístup k nástrojům marketingové komunikace. Pro hlubší uvedení do problematiky práce shrnuje zásadní změny na globálním módním trhu a analyzuje marketingové nástroje a postupy značky v módním průmyslu, které jsou doplněny o implementaci na českém trhu. Důraz je přitom kladen na užitou marketingovou komunikaci, která je specifikována zvlášť pro spotřebitelský a průmyslový trh.Empirická část provedená na základě kvalitativního šetření se věnuje využití marketingových nástrojů vybranými českými módními značkami. Z výzkumu zároveň vyplývají současné marketingové trendy a potenciál dalšího marketingového vývoje.
Keywords: marketingová komunikace; módní průmysl; česká módní tvorba; módní značka; fashion marketing
Thesis title: Marketing of Czech fashion brands
Author: Kumberová, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis aims to compare Czech fashion brands‘ approach to their marketing and to find out internal and external influences having effect on their approach to marketing communication tools. To better introduce this issue the thesis summarises fundamental changes at the global fashion market and analyses marketing tools and methods used by brands in the fashion industry followed by their implementation at the Czech market. Emphasis is put on the marketing communication used, that being specified for consumer and industrial market.The empiric part conducted using qualitative research focuses on the application of marketing tools by chosen Czech fashion brands. In addition the research implies contemporary trends and potential subsequent marketing development.
Keywords: czech fashion design; fashion marketing; fashion industry; fashion brand; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2018
Date of submission: 11. 6. 2019
Date of defense: 17. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69383/podrobnosti

Files for download

    Last update: