Recognition of Rhetological Fallacies Affecting Seniors’ Decision Making
Thesis title: | Rozpoznávání argumentačních faulů ovlivňujících rozhodování u seniorů |
---|---|
Author: | Dobruská, Aneta |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Vrbová, Lucie |
Opponents: | Bahník, Štěpán |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce je zaměřena na oblast komunikačních faulů a rozhodování se o nich. Hlavním cílem práce bylo výzkumem ověřit, zda lidé narození v roce 1960 a dříve, jsou schopni rozeznat komunikační fauly a dále zjistit, čím je jejich rozhodnutí ovlivněno. Výsledky potvrdily, že věk nemá signifikantní vliv na rozhodování o komunikačních faulech. Stejných závěrů bylo dosaženo i u vysvětlujících proměnných jako je pohlaví, nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání nebo třeba aktivity typu manuální činnosti, sport, či luštění křížovek. Jedinou signifikantní proměnnou, která ovlivňuje rozhodování o komunikačních faulech, je cestování. Výsledky analýzy dále ukázaly, že nelze prokázat statisticky významnou závislost mezi úspěšností v rozpoznání faulu a úspěšností v kognitivním testu (CRT-L). Závěrem byla porovnána úspěšnost mezi studentským výzkumným vzorkem a vzorkem ze starší generace a bylo zjištěno, že studenti, v konkrétně zadaných situacích, dosahují lepších výsledků. |
Keywords: | argumentace; komunikační faul; rozhodování |
Thesis title: | Recognition of Rhetological Fallacies Affecting Seniors’ Decision Making |
---|---|
Author: | Dobruská, Aneta |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Vrbová, Lucie |
Opponents: | Bahník, Štěpán |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This diploma thesis is focused on rhetological fallacies and deciding about them. The aim is to verify whether people born in 1960 and earlier are able to recognize rhetological fallacies and what influences them in decision making process. The results confirmed that age has no significant influence on rhetological fallacies decisions. The same conclusions were reached for variables of sex, the highest level of education or activities such as sport, manual activities or crosswords. The only significant variable that influences our decisions about rhetological fallacies is the factor of traveling. Furthermore, the results showed that there is no statistically significant correlation between decision about rhetological fallacies and success in cognitive test (CRT-L). Finally, the success rate shows that students were better in rhetological fallacies recognition than the older generation group. |
Keywords: | argumentation; rhetological fallacies; decision-making |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 27. 2. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 15. 5. 2019 |
Date of defense: | 6. 6. 2019 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/65620/podrobnosti |