Teaching Accounting to students with specific learning and behavioral disorders at secondary school
Thesis title: | Výuka účetnictví u studentů se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na střední škole |
---|---|
Author: | Hohlová, Markéta |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Krejčová, Kristýna |
Opponents: | Langer, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se věnuje výuce účetnictví u studentů se specifickými poruchami učení a chování na střední škole ekonomického zaměření. V teoretické části je uveden didaktický systém středoškolského vzdělávání se zaměřením na výuku účetnictví, charakteristické rysy a etiologii jednotlivých poruch učení a chování a popis problémů, se kterými se žáci se specifickými poruchami učení a chování musí vypořádat ve výuce účetnictví. Praktická část se týká výzkumného dotazníkového a kvalitativního šetření, které proběhlo na dvou vybraných obchodních akademiích. |
Keywords: | specifické poruchy učení a chování; dyslexie; dysgrafie; dysortografie; ADHD; výuka účetnictví; výuková metoda; organizační forma; didaktické prostředky |
Thesis title: | Teaching Accounting to students with specific learning and behavioral disorders at secondary school |
---|---|
Author: | Hohlová, Markéta |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Krejčová, Kristýna |
Opponents: | Langer, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This diploma thesis is focused on providing support to students with specific learning and behavioral disorders at secondary economic schools. The thesis consists of theoretical and research part. The theoretical part describes education of accounting, characterizes the features and etiology of specific learning and behavioral disorders and introduces difficulties of students with specific learning and behaviour disabilities. The practical section presents research interview and questionnaire which has done at two chosen commercial academies. |
Keywords: | dysgraphia; teaching accounting; teaching methods; dysorthographia; organization forms; didactial means; dyslexia; ADHD; specific learning and behavioral disorders |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 5. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 28. 5. 2019 |
Date of defense: | 18. 6. 2019 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/66078/podrobnosti |