Digital marketing - Communication strategy of the company with respect to different age groups

Thesis title: Digital marketing - komunikační strategie firmy s ohledem na rozdílné věkové skupiny
Author: Marková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Baracová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá současnou digitální marketingovou komunikací značky NIVEA, rozdíly v digitální komunikaci s ohledem na rozdílné věkové skupiny a návrhem nové strategie, opírající se o rozhovory se zástupci digitální a mediální agentury. Návrh nové strategie zrcadlí také výsledky průzkumu prováděného pro účely této práce. Teoretická část obsahuje literární rešerše, které poskytují přehled o digitálním marketingu, jeho historii a trendech. Praktická část je zaměřena na zhodnocení současné komunikační strategie značky, výsledky marketingového průzkumu a opírá se o rozhovory se zástupci agentur, což je nezbytné pro naplnění cíle diplomové práce. Na základě výsledků dotazníku a rozhovorů jsou navrženy změny v digitální komunikaci reflektující rozdílné chování cílových skupin, které by měly vést k jejímu rozvoji a zefektivnění.
Keywords: cílové skupiny ; digitální marketing; marketingová komunikace; marketing
Thesis title: Digital marketing - Communication strategy of the company with respect to different age groups
Author: Marková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Baracová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is engaged in analysis of current marketing digital communication of NIVEA brand and the differences between specific target groups. There are suggested new communication strategy which come out from online research and interview with representatives from digital and media agency. The theoretical part contains literary research which provides comprehensive overview about digital marketing, it´s history and trends. Practical part of this thesis is focused evaluation of current digital strategy and propose new strategy which based from results of the research and interviews. These methods are needed to do for achievement of goal of this study. There are suggested changes in digital communication which reflect different behaviour of target groups. New strategy should makes marketing communication more efficient and bring better results.
Keywords: marketing; digital marketing ; marketing communication; target groups

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 4. 2018
Date of submission: 26. 6. 2019
Date of defense: 29. 8. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67358/podrobnosti

Files for download

    Last update: