Employer Branding in Software Developing Companies

Thesis title: Employer Branding společností vyvíjejících softwarová řešení
Author: Kirchnerová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Říhová, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vyhodnotit, zda české IT společnosti, zaměřující se na vývoj software v České republice komunikují konkurenceschopné faktory ve srovnání se společnostmi v Německu a Rakousku, které jsou rozhodující pro studenty IT oborů z České republiky při výběru zaměstnání. Součástí práce je kvantitativní výzkum mezi vysokoškolskými studenty IT oborů zjišťující rozhodující faktory při výběru zaměstnání a obsahová analýza marketingová komunikace na kariérních stránkách vybraných společností v České republice, Německu a Rakousku. Výsledky obou výzkumů jsou vzájemně srovnány a konfrontovány s teoretickými poznatky. Na základě těchto zjištění jsou formulována doporučení pro firmy operující na českém trhu práce, jak zvýšit konkurenceschopnost v segmentu absolventů IT oborů skrze obsah a formu online komunikace.
Keywords: Employer Branding; marketingová komunikace; HR marketing; obsahový marketing
Thesis title: Employer Branding in Software Developing Companies
Author: Kirchnerová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Říhová, Gabriela
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to evaluate marketing communication related to competitive factors of software developing companies in the Czech Republic compared with German and Austrian companies, which is decisive for Czech IT students during career choice. The thesis also includes quantitative research targeted on IT students in the Czech Republic to determine factors that are crucial for their decision-making process related to career choice. Content analysis of marketing communication on career sites selected companies from the Czech Republic, Austria and Germany take part in the thesis as well. The results of both types of research are compared and confronted with theoretical knowledge. The output of the thesis is formulated by recommendations for companies operating in the Czech labour market.
Keywords: Employer Branding; marketing communication; HR marketing; content marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2018
Date of submission: 27. 8. 2019
Date of defense: 12. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69624/podrobnosti

Files for download

    Last update: