Marketing strategy of the company TERCIE handicap s.r.o

Thesis title: Marketingová strategie společnosti TERCIE handicap s.r.o
Author: Marešová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kopeček, Radomír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat aktuální marketingovou strategii společnosti Tercie handicap s.r.o. a na základě posbíraných informací následně představit návrh na její vylepšení. Práce je rozdělena do 4 hlavních kapitol. V první kapitole byla představena společnost Tercie handicap s.r.o., její historie, sortiment a organizační struktura. Druhá kapitola zanalyzovala mikroprostředí a makroprostředí společnosti, marketingový a komunikační mix. Na konci kapitoly byla provedena SWOT analýza. V rámci třetí kapitoly bylo zhodnoceno dotazníkové šetření. Závěrečná část přináší vlastní návrhy na vylepší marketingové strategie společnosti. Hlavním přínosem práce jsou doporučení pro společnost, pomocí kterých by se měla zlepšit jejich marketingová komunikace se zákazníky.
Keywords: marketing; marketingový mix; marketingové prostředí; SWOT analýza; komunikační mix
Thesis title: Marketing strategy of the company TERCIE handicap s.r.o
Author: Marešová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kopeček, Radomír
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is to analyze the current marketing strategy of the company Tercie handicap s.r.o. and based on the collected information to present a suggestion for its improvements. The thesis is divided into 4 main chapters. In the first chapter was introduced the company Tercie handicap s.r.o., its history, assortment and organizational structure. The second chapter analyses the micro and macro environment of the company, marketing mix and communications mix. The final part of chapter two consists of a SWOT analysis. Survey is evaluated in chapter three. The final part brings its own suggestions for improving the marketing strategy of the company. The main benefit of the thesis are recommendations for the company, which should improve the company´s marketing communication with customers.
Keywords: marketing mix; marketing; communications mix; marketing environment; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2018
Date of submission: 3. 12. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66571/podrobnosti

Files for download

    Last update: