Influencer marketing

Thesis title: Influencer marketing
Author: Alvaradová, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ryšánek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Influencer marketing si klade za cíl zjistit, jakou roli hraje influencer marketing v celkové komunikaci značky, zda má influencer marketing pozitivní vliv na image značky, a jestli zvyšuje důvěryhodnost značky a pravděpodobnost koupě. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část mi pomáhá blíže poznat témata online a influencer marketing. Praktická část slouží k zodpovězení otázek, které si kladu v úvodu práce. Objasnit mi je pomáhá analýza influencer marketingových strategií dvou firem a kvalitativní a kvantitativní šetření. Výzkum mi dále pomohl sestavit doporučení pro firmy při zapojení influencerů do marketingových kampaní. V závěru shrnuji poznatky a výsledky praktické části v oblasti influencer marketingu.
Keywords: influencer marketing; vliv; WOM; social media; online marketing
Thesis title: Influencer marketing
Author: Alvaradová, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ryšánek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Influencer marketing diploma thesis is to find out the role influencer marketing plays in the overall brand communication. The key emphasis is to understand if influencer marketing has a positive influence on a brand's image and whether influencer marketing increases a brand's credibility and the likelihood of purchase. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part introduces the topics of online and influencer marketing. The practical part is based on analysis of influencer marketing strategies of two companies, qualitative and quantitative research, which answer the questions I asked in the introduction. The research also reveals recommendations for companies when using influencers in their marketing campaigns. In the conclusion I summarize the findings and results of the practical part in the field of influencer marketing.
Keywords: online marketing; social media; influence; WOM; influencer marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2019
Date of submission: 5. 12. 2019
Date of defense: 15. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68474/podrobnosti

Files for download

    Last update: