Innovation of marketing strategy of the company in Floor podlahy s.r.o

Thesis title: Inovace marketingové strategie společnosti In Floor podlahy s.r.o
Author: Valentová, Sabina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Název této diplomové práce je Inovace marketingové strategie společnosti in Floor podlahy s.r.o. Jak již plyne z názvu, práce se zabývá nastavením nové marketingové strategie firmy působící na trhu s podlahovými krytinami. V první části práce je vymezen teoretický základ. Z něj vychází praktická část, kde je nejprve provedena analýza prostředí firmy pomocí nástrojů situační analýzy. Konktrétně pomocí PEST analýzy, Porterova modelu pěti sil a SWOT analýzy. Ty jsou následovány popisem prvků marketingového mixu - produktu, cenových strategií a distribuce. Výstupem této práce je konkrétní návrh inovací jednotlivých prvků komunikačního mixu firmy se speciálním zaměřením na online marketing. V závěru práce je rozepsán rozpočet na reklamní kampaň pro rok 2020.
Keywords: inovace; marketingová strategie; marketingový mix; komunikační mix
Thesis title: Innovation of marketing strategy of the company in Floor podlahy s.r.o
Author: Valentová, Sabina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The title of this master’s thesis is Innovation of marketing strategy of the company in Floor Floor s.r.o. As the title says, the thesis follows up a new marketing strategy of a company operating in the floor covering market. The first part defines the theoretical basis. Which is followed up by practical part where the analysis of the environment of the company is done using situational analysis tools. Specifically using PEST analysis, Porter's five forces model and SWOT analysis. These are followed up by a description of the elements of the marketing mix - product, pricing strategies and distribution. The output of this work is a concrete proposal of innovation of individual elements of communication mix with a focus on online marketing. The budget for advertising campaign for 2020 was drawn up in the last part of the thesis.
Keywords: innovations; marketing strategy; marketing mix; communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2019
Date of submission: 9. 12. 2019
Date of defense: 23. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70094/podrobnosti

Files for download

    Last update: