Export opportunities of czech entities on the Canadian market with a view to the cultural diversity

Thesis title: Exportní příležitosti českých subjektů na kanadském trhu s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Author: Drbohlavová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Z první kapitoly se čtenář dozví základní údaje o Kanadě, tedy údaje týkající se geografie a demografie, úředních jazyků, územního rozdělení, politického systému a historie. Celá druhá kapitola bude věnována ekonomické charakteristice Kanady, vybraným hospodářským ukazatelům a dále pak vývoji jednotlivých hospodářských sektorů. Třetí kapitola bude obecně popisovat zahraniční obchod dané země, její obchodní bilanci, teritoriální a komoditní strukturu a také dovozní a vývozní podmínky. Ve čtvrté kapitole se budu věnovat obchodním a ekonomickým vztahům s Českou republikou. Poslední, pátá kapitola, přiblíží vše, co se týká obchodního jednání s partnery z kanadské oblasti.
Keywords: kanadský trh; kulturní specifika; zahraniční obchod
Thesis title: Export opportunities of czech entities on the Canadian market with a view to the cultural diversity
Author: Drbohlavová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
From the first chapter a reader can learn the basic information about Canada which means information about geography and demography, official languages, regional division, political system and history. The second chapter will be related to the economical characteristic of Canada, to the basic economic indicators and then to the development of the particular economic sectors. The third chapter will generally describe the international trade of the country, its trade balance, territorial and commodity structure and at last the conditions of export and import activities. The fourth chapter will be about the business and economic relations with Czech Republic. The last, fifth chapter, will give the reader a chance to learn more about the cultural diversity and deal with the canadian partners.
Keywords: cultural diversity; international trade; Canadian market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2008
Date of submission: 12. 12. 2008
Date of defense: 15. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16475/podrobnosti

Files for download

    Last update: