Software sales to foreign market

Thesis title: Prodej softwaru na zahraniční trh
Author: Trněná, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
V bakalářské práci se věnuji zefektivnění procesů při prodeji na Software as a Service (SaaS) trh, a to všemu od generace leadů a cenové politiky až po samotný prodej do zahraničí. Pro dosažení cíle jsem použila informací v odborné literatuře, která byla publikována nejúspěšnějšími SaaS firmami. Na základě těchto informací jsem pak zpracovala dotazníkové řešení, které bylo zaměřené na české SaaS firmy, které expandovaly do zahraničí. Došla jsem k závěru, že díky zvyšujícímu užívání online nástrojů při prodeji a digitálnímu přenosu softwarových produktů/služeb se prodej na zahraniční a domácí trh liší pouze některými právními apekty, jako je například ochrana dat zákazníků a autorských práv expandujících firem.
Keywords: zahraničí; prodej; online nástroje; software; SaaS
Thesis title: Software sales to foreign market
Author: Trněná, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is devoted to increasing the efficiency of selling to a Software as a Service (SaaS) market, including everything from lead generation and price policy to selling abroad. To reach the aim of this thesis, I used information from book sources published by the most successful SaaS companies. Based on that information I created a questionnaire solution that was aimed at Czech SaaS companies that have expanded to foreign markets. I reached the conclusion that thanks to the increasing use of online selling tools and digital forms of software, the sales to foreign and domestic markets differ only in a few legal aspects, such as customer's data and privacy protection and copyrights of the expanding companies.
Keywords: foreign markets; software; SaaS (Software as a Service); online tools; sales

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 8. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 26. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70318/podrobnosti

Files for download

    Last update: