Consumer Behaviour of Generation Y on the Online Tourism Market

Thesis title: Spotřební chování generace Y na online trhu cestovního ruchu
Author: Stuchlíková, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této diplomové práce je spotřební chování generace Y na online trhu cestovního ruchu. Cílem práce je zjištění aktuálních informací o motivech účasti na cestovním ruchu, zjištění informací o jejím spotřebním chování v jednotlivých fázích nákupního procesu, a také identifikování odlišností v porovnání s genracemi X a Z. Teoretická část obsahuje kapitoly - Online trh cestovního ruchu, Generace dnešní společnosti, Spotřební chování a Generace Y v cestovním ruchu. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum a výsledky šetření. Na základě výsledků tohoto šetření je v závěru práce popsáno její spotřební chování na poli cestovního ruchu a také identifikování odlišností v porovnání s generacemi X a Z.
Keywords: Online trh cestovního ruchu; Internet; Generace Y; Spotřební chování; Nákupní rozhodovací proces
Thesis title: Consumer Behaviour of Generation Y on the Online Tourism Market
Author: Stuchlíková, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Vaníček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The content of this master’s thesis is the consumer behavior of Generation Y on the online tourism market. The thesis aims to find out up-to-date information about their motives of participation in toursim as well as information about their consumer decision-making process and identification of differences in comparison with generations X and Z. The theoretical part contains chapters such as the online tourism market, generations, consumer behavior and generation Y in tourism. The practical part provides quantitive research followed by data analysis. Based on the knowledge resulting from the research, the conclusion of this work contains a summarization of consumer behavior of Generation Y during the purchase process with the identification of key differences in comparison with generations X a Z.
Keywords: Online tourism market; Internet; Consumer Behaviour; Consumer decision-making process; Generation Y

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2018
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 4. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66161/podrobnosti

Files for download

    Last update: