Strategic analysis of the company Pivo Hostivar, a.s

Thesis title: Strategická analýza společnosti Pivo Hostivar, a.s
Author: Kulík, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést strategickou analýzu pivovaru Hostivar. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V části teoretické se vyskytuje přehled konceptů a metod strategické analýzy, v části praktické následuje využití těchto metod na podniku Pivo Hostivar, a.s. Externí faktory byly vypracovány těmito metodami: PESTLE analýza, Charakteristika odvětví, Analýza konkurence, Mapa konkurenčních sil a Porterův model pěti sil. Naopak interní analýza obsahuje tyto metody: Vnitřní zdroje firmy, VRIO analýza, Finanční analýza, Hodnototvorný řetězec a Portfolio analýza. Na konci je provedena syntéza pomocí SWOT analýzy. V závěru práce budou shrnuty zjištěné informace z předešlých kapitol praktické části a budou vypracována doporučení pro tuto společnost.
Keywords: strategická analýza; vnitřní a vnější faktory; SWOT analýza; pivovar Hostivar
Thesis title: Strategic analysis of the company Pivo Hostivar, a.s
Author: Kulík, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is a strategic analysis of the brewery Hostivar. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part there is an outline of concepts and methods of strategic analysis, in the practical part these methods are used on the company Pivo Hostivar a.s. The external factors were composed with these methods: PESTLE analysis, Description of the field, Competition analysis, the Map of the competition forces and Porter´s five forces. On the contrary the internal analysis contains these methods: Internal sources of the company, VRIO analysis, Financial analysis, Value chain and Portfolio analysis. Synthesis is made using SWOT analysis. In the end of the theses information from previous chapters of the practical part will be summarized and also strategic recommendations will be made for this company.
Keywords: brewery Hostivar ; strategic analysis; internal and external factors; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2019
Date of submission: 2. 5. 2020
Date of defense: 19. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70774/podrobnosti

Files for download

    Last update: