The possibilities of ICT use for self-study of mathematics and for teachers' use at secondary schools

Thesis title: Možnosti využití ICT při samostudiu či online výuce matematiky pro středoškolské studenty a učitele
Author: Haniková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Radváková, Věra
Opponents: Sigmund, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou výuky matematiky na středních školách, a především nástroji informačních a komunikačních technologií, které mohou pomoct studentům se studiem matematiky. Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat aktuální situaci ohledně matematiky na středních školách a najít nástroje, které mohou být užitečné při samostudiu matematiky pro studenty i při výuce pro učitele.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problematikou výuky matematiky na středních školách a konkrétními nástroji informačních a komunikačních technologií, které mohou studenti využít v rámci samostudia. Praktická část je zaměřena na empirický výzkum. Výzkum vyhodnocuje a interpretuje data, která autorka získala z dotazníků pro studenty a z rozhovorů s učiteli matematiky.
Keywords: matematika; ICT; maturita z matematiky; výuka na střední škole; samostudium; nástroje informačních a komunikačních technologií
Thesis title: The possibilities of ICT use for self-study of mathematics and for teachers' use at secondary schools
Author: Haniková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Radváková, Věra
Opponents: Sigmund, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to topics of teaching mathematics in secondary schools, mainly on information and communication technologies and tools that can help students with learning math. The goal of this bachelor thesis is to describe and analyse actual situation in teaching mathematics in secondary schools and find teaching aids that can be helpful for self-study of mathematics as well as for teachers' use.The bachelor thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part is focused on teaching mathematics in secondary schools and specific information and communication technologies and tools that can be useful for self-study of mathematics. The practical part is focused on an empirical research. This research evaluates and interprets data that the author obtained from student surveys and interviews with math teachers.
Keywords: information and communication technologies and tools; self-study; mathematics; ICT; teaching mathematics in secondary schools; graduation

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2019
Date of submission: 8. 5. 2020
Date of defense: 17. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71340/podrobnosti

Files for download

    Last update: