Improving User Experience and Conversion Rates in E Commerce through Content in an Industry-specific B2B Environment

Thesis title: Improving User Experience and Conversion Rates in E Commerce through Content in an Industry-specific B2B Environment
Author: Hurtíková, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Robert , Alexandre
Thesis language: English
Abstract:
This thesis aims to establish an understanding of the importance of content on user interfaces for user experience and conversion rates on e-commerce websites. In order to showcase such importance on the one hand and uncover principles and procedures for successful UX writing in an industry-specific B2B environment on the other hand, a structured and user-centred approach and subsequent methods were utilized, including user and language observations, expert interviews and focus group, usability testing and quantitative A/B testing. This research explores whether the mere alteration of words on user interfaces can have positive effects on user experience and conversion rates. Further recommendations for improvement of user experience for the studied use case are presented alongside with the proposed setup for UX writing within the broader scope of digital product design and development in corporations.
Keywords: UX Writing; User Experience; B2B; E-commerce
Thesis title: Zlepšování uživatelské zkušenosti a konverzních poměrů v e-commerce prostřednictvím obsahu v B2B prostředí specifického odvětví
Author: Hurtíková, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Robert , Alexandre
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce si klade za cíl zvýšit povědomí o významu obsahu na uživatelských rozhraních pro uživatelskou zkušenost (UX) a konverzní poměr na webových stránkách elektronického obchodu. Aby bylo možné stanovit tento význam a současně odhalit principy a postupy úspěšného psaní pro uživatelskou zkušenost (UX writingu) v B2B prostředí stavebního průmyslu, byl uplatněn strukturovaný přístup zaměřený na uživatele. Během výzkumu byly použity metody jako je pozorování uživatelů a jazyka, který používají, dále pak rozhovory s experty, focus group, testování použitelnosti (usability testing) a kvantitativní A/B testování. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda pouhá změna slov na uživatelských rozhraních může mít pozitivní vliv na UX a konverzní poměr. V práci jsou prezentována také další doporučení pro zlepšení UX studovaného případu a návrh začlenění UX writingu do širšího rámce procesu návrhu a vývoje digitálních produktů v korporacích.
Keywords: UX writing; B2B; e-commerce; user experience; uživatelská zkušenost

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 4. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71518/podrobnosti

Files for download

    Last update: