Exploration of the Views of Eshop Managers on eWOM in the Czech Republic

Thesis title: Exploration of the Views of Eshop Managers on eWOM in the Czech Republic
Author: Laboutka, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
This study focuses on views of e-shop managers on eWOM in Czech Republic. It aims to explore and investigate managers’ knowledge, behaviour, and opinions on online communication regarding their business and products. The research method that is used is explorative qualitative research using semi-structured interviews to collect data. Among findings of the research is that participating e-shop managers have a gist of eWOM, monitor independent platforms, know that responding to negative eWOM is beneficial to their brand, know which eWOM channel is the most important for their business, and respond to negative eWOM with caution. Apart of these findings, there are several observations related to negative reviews and established theory. These observations as well as findings of this research pave the way for more extensive qualitative research of this issue.
Keywords: eWOM; reviews; e-shop managers; qualitative research
Thesis title: Průzkum pohledů manažerů e-shopů ohledně eWOM v České republice
Author: Laboutka, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
Tato studie se zabývá pohledy českých e-shop manažerů na eWOM v České republice. Snaží se prozkoumat a vyšetřit vědomosti, chování, a názory na online komunikaci týkající se jejich byznysu a nabízených produktů. Použitá výzkumná metoda se skládá z exploračního kvalitativního výzkumu a polo-strukturovaných rozhovorů ke sběru dat. Mezi nálezy tohoto výzkumu je, že zúčastnění manažeři mají obecné povědomí o eWOM, monitorují nezávislé stránky a fóra, vědí, že odpovídat na negativní recenze přináší benefity pro jejich značku, vědí, která z jejich stránek je pro jejich byznys nejdůležitější, reagují na negativní recenze s opatrností. Mimo tyto nálezy jsou poznamenána pozorování, které se vztahují k negativním recenzím a zavedené teorii. Tyto pozorovaní spolu s nálezy tohoto průzkumu vytvářejí podklady k dalšímu rozsáhlejšímu kvantitativnímu výzkumu.
Keywords: eWOM; recenze; manažeři e-shopů; kvalitativní výzkum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Business Administration/Corporate Finance and Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 26. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71774/podrobnosti

Files for download

    Last update: