Analysis of marketing communication of the organization TOP tým z.s

Thesis title: Analýza marketingové komunikace organizace TOP tým z.s
Author: Zoubek, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Nulíčková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá mládežnickou organizací politické strany TOP09 – TOP týmem z.s. Cílem této práce je zanalyzovat současný stav, zda organizace plní stanovené cíle, zejména podporu a rozvoj stávající členské základny a navrhnout případně zlepšení. První část práce se zaměřuje na vybrané teoretické poznatky primárně z oblasti politického marketingu a marketingové komunikace. V druhé části práce bude představena organizace TOP tým z.s. a její současný stav. Poslední část bude věnována výzkumu, který je složen z hloubkových rozhovorů, dvou dotazníkových šetření a SWOT analýzy. Výstupem této práce je návrh doporučení pro zlepšení fungování této organizace.
Keywords: TOP tým; politický marketing; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communication of the organization TOP tým z.s
Author: Zoubek, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Nulíčková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis explores an existing youth organisation within a Czech political party TOP09 called TOP tým z.s. The aim of the thesis is to analyse the level of fulfilment of set objectives with an emphasis on support and development of the member base and to suggest recommendations within the area. The first part of the thesis focuses on relevant theoretical findings, particularly from the area of political marketing and marketing communication. The second part introduces the organisation TOP tým z.s. and its current state. The final part presents a research that has been executed consisting of in-depth interviews, two questionnaire surveys and a SWOT analysis. Finally, there have been laid out applicable recommendations aiming to improve functioning of this organisation.
Keywords: TOP tým; political marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69715/podrobnosti

Files for download

    Last update: