Gamification in Human Resources
Thesis title: | Gamifikace v řízení lidských zdrojů |
---|---|
Author: | Kyniv, Nataliya |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Říhová, Gabriela |
Opponents: | Legnerová, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Gamifikace je použití herních prvků a technik herního designu v jiných než herních kontextech. Hlavním cílem této diplomové práce je průzkum možností gamifikace a jejího využití v procesu náboru, motivace a vzdělávání zaměstnanců pomoci případových studií firem a následná analýza těchto nástrojů. Na začátku práce se vymezí pojem gamifikace z akademického hlediska. Zaměří se na vysvětlení role a funkce gamifikace v náboru, motivování a vzdělávání zaměstnanců.V praktické části jsou představené devět různých příkladů gamifikace pro vymezené oblasti HR. Následně tyto případové studie jsou analyzované z hlediska hlavních elementů gamifikace spolu s jejich hlavními parametry, výhodami, nevýhodami. Závěrem je představená SWOT analýza gamifikace pro pochopení podstaty tohoto jevu. |
Keywords: | nábor; Gamifikace; vzdělavání zaměstnanců; motivace; HR |
Thesis title: | Gamification in Human Resources |
---|---|
Author: | Kyniv, Nataliya |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Říhová, Gabriela |
Opponents: | Legnerová, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Gamification is the use of game elements and game design techniques in non-game contexts. The main goal of this thesis is to explore the possibilities of gamification and its use in the process of recruitment, motivation and education of employees with the help of case studies of companies and subsequent analysis of these tools. At the beginning of the work, the concept of gamification is defined from an academic point of view. It will focus on explaining the role and function of gamification in recruitment, motivation and training of employees.In the practical part, nine different examples of gamification for defined areas of HR are presented. Subsequently, these case studies are analyzed in terms of the main elements of gamification along with their main parameters, advantages, disadvantages. Finally, a SWOT analysis of gamification is presented to understand the nature of this phenomenon. |
Keywords: | Gamification; HR; recruitment; employee training; motivation |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Personnel Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 31. 10. 2018 |
---|---|
Date of submission: | 12. 5. 2020 |
Date of defense: | 3. 6. 2020 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/67616/podrobnosti |