Rebranding of the brand Royal Crown Cola

Thesis title: Rebranding značky Royal Crown Cola
Author: Talknerová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štička, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat rebranding značky Royal Crown Cola a na základě atributů úspěšné značky, které jsou definovány v teoretické části, zhodnotit, jestli byl rebranding značky úspěšný a jakým způsobem je vnímána značka spotřebiteli. K dosažení cíle byly využity metody analýzy sekundárních dat poskytnutých společností Kofola Československo spolu s kvantitativním výzkumem spotřebitelů kolových nápojů. Ze zjištěných údajů lze konstatovat, že rebranding byl úspěšný na základě statistiky prodejů a pozitivního hodnocení nového packagingu spotřebiteli. Pro budoucí kampaň je doporučeno zaměřit se na komunikaci kvalitního složení nápoje a v reklamních spotech komunikovat značku a samotný produkt již od začátku.
Keywords: Marketingová komunikace; Rebranding; Kolové nápoje; Design Packagingu; Značka
Thesis title: Rebranding of the brand Royal Crown Cola
Author: Talknerová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štička, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to analyse the rebranding of the Royal Crown Cola brand and, on the basis of the attributes of a successful brand, which are defined in the theoretical part, evaluate, whether the brand rebranding was successful and how the brand is perceived by consumers. To achieve the goal, the methods of analysis of secondary data provided by Kofola Czechoslovakia company and quantitative research of consumers of cola drinks were used. From the data obtained, it can be stated that the rebranding was successful on the basis of sales statistics and positive evaluation of new packaging by consumers. For future campaign it is recommended to focus on communicating the quality ingredients of the drink and, in commercials, communicate the brand and the product itself from the beginning.
Keywords: Rebranding; Cola Beverages; Brand; Marketing Communication; Packaging Design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72962/podrobnosti

Files for download

    Last update: