Effective online marketing strategy for a selected company

Thesis title: Efektivní strategie online marketingu pro vybranou firmu
Author: Goltsch, Roland
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Špringl, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je nalézt efektivní strategii optimalizace vybraných online marketingových aktivit firmy pro zvýšení celkové výkonnosti plnění cílů internetového marketingu se zaměřením na posílení brand awareness a generování leadů. Úspěch online marketingu závisí nejen na efektivitě reklamy, ale i na kvalitě webových stránek. Z toho důvodu je tato práce zaměřena na obě zmíněné oblasti. Zvláštní pozornost je věnována využití UX (User experience) při analýze uživatelských cest, které jsou úzce spjaty s výkonností online reklamy.
Keywords: User experience; Online marketing; Web development; Uživatelská cesta; Rychlost webu
Thesis title: Effective online marketing strategy for a selected company
Author: Goltsch, Roland
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Špringl, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to find an effective strategy for optimizing selected online marketing activities of the company to increase the overall performance of Internet marketing activities with a focus on strengthening brand awareness and lead generation. The success of online marketing depends not only on the effectiveness of advertising, but also on the quality of the website. For this reason, this thesis is focused on both areas. Special attention is paid to the use of UX (User experience) in the analysis of user paths that are closely related to the performance of online advertising
Keywords: Online marketing; Web development; Web speed; Customer journey; User experience

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2019
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 31. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68644/podrobnosti

Files for download

    Last update: