Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy

Thesis title: Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Author: Igoshin, Maksim
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Digital marketing is a relatively new sphere of marketing that obtains its own tools, mechanics and specifics. The master thesis under consideration was aimed at collecting and organizing data on the tools of digital marketing used for developing a communication strategy. For examining the implementation of digital marketing tools for communication strategy, a real-life company operating in the sphere of preschool education in Moscow, Russia was chosen. Due to the lack of required data on the preferences of the potential clients of the company, the market research was conducted. Through analysis of data gained via literature review and conducted research, a communication strategy with a new communication plan and recommendations for efficiency evaluation were proposed.
Keywords: digital marketing; market of preschool education; communication strategy development
Thesis title: Nástroje digitálního marketingu pro komunikační strategie produktu
Author: Igoshin, Maksim
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Digitální marketing je relativně nová oblast marketingu, která má své vlastní nástroje, mechaniku a specifiku. Tato diplomová práce byla zaměřena na sběr a organizaci dat o nástrojích digitálního marketingu používaných k rozvoji komunikační strategie. Pro zkoumání implementace nástrojů digitálního marketingu a pro komunikační strategii byla vybrána společnost která působící v oblasti předškolního vzdělávání v Moskvě v Rusku. Vzhledem k nedostatku požadovaných údajů o potenciálních klientů společnosti byl proveden průzkum trhu. Na základě analýzy dat získaných prostřednictvím literární rešerše a provedeného výzkumu byla navržena komunikační strategie s novým komunikačním plánem a doporučení pro hodnocení účinnosti.
Keywords: trh předškolního vzdělávání; rozvoj komunikační strategie; digitální marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2019
Date of submission: 29. 6. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69577/podrobnosti

Files for download

    Last update: