The relationship of the “Z“ generation to the intangible cultural heritage
Thesis title: | Vztah generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví |
---|---|
Author: | Košatková, Michaela |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Zelený, Martin |
Opponents: | Lindner, Milan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá vztahem generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví a znalostmi o tomto dědictví. V teoretické části je vymezeno a definováno dělení generací, pojem kulturní dědictví a problémy a východiska nehmotného kulturního dědictví České republiky, včetně jeho účasti ve vzdělávání. Praktická část je rozdělena na dvě dílčí části. První část interpretuje a zhodnocuje výsledky dotazníkového šetření provedeného kvantitativní metodou, který byl proveden pro účely této práce. Druhá část navazuje na informace získané z dotazníkového výzkumu a představuje praktický návrh řešení, jak nehmotné kulturní dědictví zařadit v širším rozsahu do výuky na základních školách. |
Keywords: | Generace; mládež; vzdělávání; kulturní dědictví; nehmotné kulturní dědictví; lidová kultura; UNESCO |
Thesis title: | The relationship of the “Z“ generation to the intangible cultural heritage |
---|---|
Author: | Košatková, Michaela |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Zelený, Martin |
Opponents: | Lindner, Milan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The diploma thesis is focused on the relationship of the "Z" generation to the intangible cultural heritage and knowledge about this heritage. The theoretical part of this thesis defines the term "generation" and its divisions, the concept of cultural heritage including the problems and solutions of intangible cultural heritage of the Czech republic and its participation in education. The practical part is devided into two separated parts. The first part interprets and evaluates the results of quantitative questionnaire conducted for the purposes of this thesis. The second part follows the results of the questionnaire and presents a practical proposal how to include wider range of the intangible cultural heritage into education at primary schools. |
Keywords: | youth; education; cultural heritage; intangible cultural heritage; Generation; folk culture; UNESCO |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Arts Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Arts management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 6. 2020 |
---|---|
Date of submission: | 24. 8. 2020 |
Date of defense: | 14. 9. 2020 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/73805/podrobnosti |