Is business strategy of DJI effective in Germany?

Thesis title: Is business strategy of DJI effective in Germany?
Author: Qi, Zuding
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The core objective of this paper is to identify the effectiveness of DJI’s business strategy in German market and how to improve it. This paper identified an advantageous macro environment and a huge market potential of the drone sector in Germany. And, a research was conducted to understand whether DJI operates an effective business model. Meanwhile, this paper identified that the need from different groups of customers is met by a wide product mix for DJI. A primary survey was conducted to identify who are DJI’s main customers and what’s the main buying motivation. Finally, this paper identified the female market as a potential market in German market and how to improve the business strategies based on the need of female customers.
Keywords: Drone industry; DJI; Business model canvas; Product mix; SAFe model
Thesis title: Je obchodní strategie společnosti DJI v Německu účinná?
Author: Qi, Zuding
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení účinnosti obchodní strategie DJI na německém trhu a navrhnout, jak ji zlepšit. Tento dokument identifikoval výhodné makro prostředí a obrovský tržní potenciál dronového sektoru v Německu. Provedl jsem výzkum s cílem pochopit, zda DJI provozuje efektivní obchodní model. Zjistil jsem, že potřeby různých skupin zákazníků uspokojuje široký sortiment produktů DJI. Byl proveden primární průzkum s cílem zjistit, kdo jsou hlavní zákazníci společnosti DJI a jaká je hlavní motivace nákupu. Nakonec tento dokument identifikoval zákaznice jako potenciální trh v Německu a navrhuje zlepšení obchodní strategie založené na potřebách zákaznic.
Keywords: Drone; DJI; Obchodní model canvas; Mix produktů; SAFe model

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 4. 2019
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 27. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69598/podrobnosti

Files for download

    Last update: