Measuring the effectiveness of destionation marketing promotion

Thesis title: Měření efektivity propagace destinačního marketingu
Author: Havránková, Sabina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vallin, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je měření efektivity propagace destinačního marketingu zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Skandinávii. Hlavním cílem práce bylo změřit efektivitu využití sociálních a tištěných médií, jako nástrojů pro zajištění konkurenceschopnosti destinace Česká republika. Úvodní kapitoly popisují marketing v cestovním ruchu včetně marketingového mixu, marketingové komunikace, online marketingu v cestovním ruchu a také marketingové strategie destinace. Analytická část představuje agenturu CzechTourism a její zahraniční zastoupení ve Skandinávii. Byla provedena analýza poptávky občanů Skandinávie po cestování do České republiky. Další kapitoly se zabývaly marketingovou strategií a marketingovým plánem zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Skandinávii. V následující kapitole je zhodnocena marketingová komunikace. Závěrečné kapitoly se zabývaly statistikami celkových příjezdů, přenocování a průměrné doby pobytu v hromadných ubytovacích zařízení za rok 2019. Následují výpočty a hodnocení efektivity propagace destinačního marketingu na základě komparace zastoupení regionů v médiích a návštěvnosti v České republice, konverzního poměru a také návratnosti finančních prostředků vložených do marketingu. Výsledky práce jsou shrnuty v Závěru.
Keywords: Efektivita propagace; CzechTourism; Zahraniční zastoupení ; Destinační marketing; Marketingová komunikace
Thesis title: Measuring the effectiveness of destionation marketing promotion
Author: Havránková, Sabina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vallin, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of the thesis is the measurement of the effectiveness of promoting destination marketing of the foreign representation of CzechTourism agency in Scandinavia. The main aim of the thesis was to measure the effectiveness of the use of social and printed media as a tool to ensure the competitiveness of the Czech Republic destination. The introductory chapters describe marketing in tourism, including marketing mix, marketing communication, online marketing in tourism, as well as the marketing strategy of the destination. The analytical part represents the CzechTourism agency and its foreign representation in Scandinavia. An analysis of the demand of Scandinavian citizens for travel to the Czech Republic was carried out. The next chapters dealt with the marketing strategy and marketing plan of the foreign representation of CzechTourism agency in Scandinavia. In the following chapter, marketing communication is evaluated. The final chapters dealt with statistics on total arrivals, overnight stays and average stays in mass accommodation in 2019. The following are calculations and evaluations of the effectiveness of the promotion of destination marketing based on the comparative representation of regions in the media and traffic in the Czech Republic, the conversion rate, as well as the return on funds put into marketing. The results of the work are summarized in The Conclusion.
Keywords: CzechTourism; Foreign representation; Destination marketing; Marketing communication ; Effectiveness of promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2020
Date of submission: 28. 4. 2021
Date of defense: 3. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73430/podrobnosti

Files for download

    Last update: