Analysis of online marketing activities of the company Ušetřeno.cz s.r.o

Thesis title: Analýza online marketingových aktivit společnosti Ušetřeno.cz s.r.o
Author: Novotný, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá online marketingem. Cílem práce je provést analýzu online marketingových aktivit společnosti Ušetřeno.cz s.r.o. Pro vyhodnocení jsou použity, mimo jiné, nástroje Google Analytics, Google Ads, Sklik, Google Lighthouse, Collabim, SEMrush nebo Microsoft Power BI. Na základě výsledků této analýzy jsou v průběhu práce a v jejím závěru formulovány návrhy na zlepšení. První část práce se zabývá úvodem do online marketingu, webové prezentace a podrobněji se zaměřuje na internetovou reklamu včetně využití sociálních sítí. Druhá část práce je více technicky zaměřená a je věnována optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a webové analytice. Třetí část je již ryze praktická a zabývá se analýzou online marketingových aktivit společnosti Ušetřeno.cz s.r.o. dle teoretické části spolu se shrnutím jejích hlavních závěrů.
Keywords: Google Analytics; internetová reklama; online marketing; PPC; SEO; webová analytika
Thesis title: Analysis of online marketing activities of the company Ušetřeno.cz s.r.o
Author: Novotný, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with online marketing. The aim of the work is to analyse online marketing activities of the company Ušetřeno.cz s.r.o. For evaluation of these activities are, among others, used tools Google Analytics, Google Ads, Sklik, Google Lighthouse, Collabim, SEMrush or Microsoft Power BI. Based on the results of this analysis, suggestions for improvement are formulated during the work and at the end. The first part deals with an introduction to online marketing, web presentation and focuses in more detail on Internet advertising, including the use of social networks. The second part of the work is more technically focused and is devoted to search engine optimization (SEO) and web analytics. The third part is already purely practical and deals with the analysis of online marketing activities of the company Ušetřeno.cz s.r.o. according to the theoretical part along with a summary of its main conclusions.
Keywords: Google Analytics; Internet advertising; online marketing; PPC; SEO; web analytics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2020
Date of submission: 10. 5. 2021
Date of defense: 17. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74048/podrobnosti

Files for download

    Last update: