Possibilities of Cinema 4D when creating Complex 3D Scene

Thesis title: Možnosti programu Cinema 4D při tvorbě komplexni 3D scény
Author: Klíma, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bubeníček, Jan
Opponents: Dušek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce bude popsat a ukázat možnosti programu Cinema 4D při tvorbě 3D scény. Na začátku bych rád čtenáře seznámil obecně s pojmem 3D grafika, s jeho historií a rostoucím využitím v současné době. Na to naváži s popsáním několika programů pro tvorbu 3D grafiky, jejich charakteristikami, k čemu se využívají a případně kdo je využívá. Jedním z těchto programů bude i Cinema 4D, který rozeberu nejvíce podrobně. Na závěr mé bakalářské práce čtenáři ukážu možnosti právě programu Cinema 4D při tvorbě statických modelů a jejich využití, společně s prací s materiály a texturami a v neposlední řadě nastavení renderu. Účelem mé praktické části bude čtenáři všechny možnosti popsané v teoretické části podrobně popsat a ukázat při tvorbě reálných modelů, které pak použiji v jedné velké scéně, společně i s ukázkou tvorby materiálů a textur, nastavování světel, kamer a renderu.
Keywords: 3D objekty; 3D vizualizace; Cinema 4D
Thesis title: Possibilities of Cinema 4D when creating Complex 3D Scene
Author: Klíma, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bubeníček, Jan
Opponents: Dušek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Main goal of my bachelor thesis is to describe and illustrate the mechanics for creating 3D scenes using the Cinema 4D software. I will start by generally describing to the reader the term 3D models, its brief history and its present growing use. I will continue with short description of different software used for 3D models, their advantages and disadvantages, and the ways they are mainly used and by whom. One of such software will be Cinema 4D which I will describe in most detail. At the end of theoretical part of my thesis, I will illustrate to the reader the possibilities in creating static models and their use in Cinema 4D, the basic principles of creating and using materials, textures and setting up rendering. The goal of the practical part of my thesis is to illustrate to the reader all previously described functions while creating real models. After that, I will combine the models in one big scene together with a demonstration of creating materials, textures, setting up lights, cameras, and my render settings.
Keywords: 3D objects; Cinema 4D; 3D visualization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2021
Date of submission: 24. 6. 2021
Date of defense: 25. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75938/podrobnosti

Files for download

    Last update: