Tato práce se zabývala vlivy, které působí na člověka při získávání informací zpětné vazby. Výzkum byl proveden za pomoci ekonomického experimentu. Námi použitý design experimentu se snaží testovat predikce relevantních teorií zabývajících se procesem lidského jednání v prostředí informací, které jsou poskytovány zdarma. Účastníci experimentu jsou k jeho co nejlepšímu provedení motivování finanční odměnou. Avšak pouze necelá polovina subjektů dosáhla optimálního počtu signálů pro získání co možn... show full abstractTato práce se zabývala vlivy, které působí na člověka při získávání informací zpětné vazby. Výzkum byl proveden za pomoci ekonomického experimentu. Námi použitý design experimentu se snaží testovat predikce relevantních teorií zabývajících se procesem lidského jednání v prostředí informací, které jsou poskytovány zdarma. Účastníci experimentu jsou k jeho co nejlepšímu provedení motivování finanční odměnou. Avšak pouze necelá polovina subjektů dosáhla optimálního počtu signálů pro získání co možná největší finanční odměny. Výsledky také nasvědčují tomu, že u subjektů, které získaly menší, než optimální počet signálů je nejpravděpodobnějším vysvětlením teorie kognitivní disonance. Dále nacházíme jen malé důkazy a vodítka pro podporu ego-utility teorií, alespoň v námi sestaveném experimentálním systému. |