Design and implementation of 2D game in the Python programming language and the Arcade framework

Thesis title: Návrh a implementace 2D hry v programovacím jazyce Python a frameworku Arcade
Author: Veit, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Buchalcevová, Alena
Opponents: Doležal, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tvorbou konkrétní desktopové hry s grafickým rozhraním. V rámci práce jsou uvedeny technologie i nástroje, které lze pro vývoj použít. Zároveň je popsán celý proces vývoje hry od specifikace požadavků, přes návrh, implementaci, testování a vydání. Jednotlivé fáze vývoje jsou dokumentovány skrze Metodiku pro Malé Softwarové Projekty (MMSP) a k implementaci je použit programovací jazyk Python v kombinaci s grafickým frameworkem The Python Arcade Library. Vlastní hra vychází z již existující japonské videohry Bomberman, kterou pro potřeby práce patřičně zjednodušuje. Práce rovněž slouží jako seznámení čtenáře s historií této herní série, jejími pravidly a základními herními principy. Na závěr jsou uvedeny možnosti dalšího rozvoje hry a vyhodnocení úspěšnosti práce.
Keywords: Python; GUI; MMSP; Bomberman; počítačová hra; The Python Arcade Library
Thesis title: Design and implementation of 2D game in the Python programming language and the Arcade framework
Author: Veit, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Buchalcevová, Alena
Opponents: Doležal, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with creation of the specific desktop game with graphical interface. The thesis covers technologies and tools which can be used for development together with description of the whole development process, such as analysis, design, implementation, testing and deployment. Individual stages of development are properly documented via Methodology for small software projects (MMSP). Python programming language is used for implementation together with graphics framework called The Python Arcade Library. The new game is being inspired by already existing Japanese videogame Bomberman which it simplifies accordingly for the needs of the thesis. This paper also serves as an introduction to the history of that series, its rules and basic game mechanisms. Conclusion of work presents opportunities for further game development and summarizes the work outcomes.
Keywords: Bomberman; GUI; MMSP; PC game; Python; The Python Arcade Library

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2021
Date of submission: 1. 5. 2022
Date of defense: 16. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78317/podrobnosti

Files for download

    Last update: