Evaluation of videoconferencing applications for online learning
Thesis title: | Hodnocení videokonferenčních aplikací pro potřeby online výuky |
---|---|
Author: | Nejedlý, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Fortinová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online výuky a využitím videokonferenčních aplikací pro její realizaci. Hlavním cílem bakalářské práce je vybrat videokonferenční aplikace vhodné pro online výuku a následně je porovnat podle zvolených kritérií. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce definuje online výuku, představuje její pozitiva i negativa, popisuje aktuální poznatky z doby pandemie Covid-19 a konkrétní způsoby online výuky. Praktická část se zaměřuje na výběr vhodné videokonferenční aplikace pro realizaci synchronní online výuky. Nejprve jsou vybrány a představeny aplikace Microsoft Teams, Skype, Webex, Zoom, Google Meet a Kaltura. Následně je provedeno vícekriteriální hodnocení těchto aplikací a výstupem je seznam doporučení pro výběr vhodné videokonferenční aplikace pro online výuku. |
Keywords: | e-learning; Online výuka; videokonferenční aplikace; porovnání |
Thesis title: | Evaluation of videoconferencing applications for online learning |
---|---|
Author: | Nejedlý, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Fortinová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with the issue of online learning and the use of videoconferencing applications for its realization. The main aim of the bachelor thesis is to select videoconferencing applications suitable for online learning and then compare them according to the selected criteria. The thesis consists of two parts. The theoretical part of the thesis defines online learning, introduces its positives and negatives, describes current knowledge from the time of the Covid-19 pandemic and specific methods of online learning. The practical part focuses on the selection of a suitable videoconferencing application for the implementation of synchronous online learning. At first, Microsoft Teams, Skype, Webex, Zoom, Google Meet and Kaltura are selected and introduced. Subsequently, a multi-criteria evaluation of these applications is performed, and the output is a list of recommendations for selecting an appropriate videoconferencing application for online learning. |
Keywords: | Online learning; videoconferencing applications; e-learning; comparison |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 19. 10. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 8. 5. 2022 |
Date of defense: | 24. 6. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/78451/podrobnosti |