RPG Game Development in Java FX

Thesis title: Vývoj RPG hry v Java FX
Author: Orenič, Roman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vencovský, Filip
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vývojem 2D RPG hry s tahovým soubojovým systémem a dynamickým vytvářením kouzel, součástí hry bude také široká paleta různých strategií, které si hráč může zvolit pomocí různých atributů hráčské postavy. Dále se zabírá výběrem metodiky vývoje, adaptace a navázáním na předchozí vývoj. Hra samotná bude připomínat starší 2D Pokémon hry jako je např. Pokémon Emerald, kde pohyb postavy a interakce s předměty bude v 2D prostředí, které se odehrává v reálném čase a souboj bude řešen jako tahová strategie s grafickým doprovodem. Narozdíl od těchto starších her si hráč může vybrat jaké kouzla/útoky bude v následujícím zápase používat, podobný systém existuje ve hře Darkest Dungeon. Dynamické vytváření kouzel se inspiruje hrou Magicka 2 ze které si bere zejména omezení počtu kombinací s tím, že se hráči dává větší stupeň volnosti při vytváření. V práci také řeším životní cyklus takovéhle hry, přizpůsobení metodiky, balance obtížnosti a zábavy a různými výpočty při vytváření kouzel.
Keywords: hra; JavaFX; Java; 2D; RPG; adventura; vývoj
Thesis title: RPG Game Development in Java FX
Author: Orenič, Roman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vencovský, Filip
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis describes the development of a 2D RPG game with a turn-based combat system and dynamic spell creation, a wide variety of strategies will also be part of the game, a player can choose a strategy by the help of different attributes of the playable character. Another part of the thesis will be the choice of a software development method, the adaptation and building on the previous development. The game will remind older Pokémon games like Pokémon Emerald, where the movement and interaction with items will be in a real-time 2D environment and the combat will be turn-based with graphic elements. The difference from these older games will be that the player can choose his own loadout of spells he wants to use in battle, this is inspired by the system in Darkest Dungeon. The dynamic spell creation is inspired by Magicka 2, where it mainly takes the limitations of combinations while the version in this game gives the player a higher degree of freedom. The thesis also focuses on the life cycle of a game, adaptation of the method, game difficulty balance and different calculations in spell creation.
Keywords: 2D; adventure; development; Java; JavaFX; game; RPG

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2022
Date of submission: 8. 5. 2023
Date of defense: 21. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82867/podrobnosti

Files for download

    Last update: