Strategic analysis of the company Mora Moravia Ltd

Thesis title: Strategická analýza podniku Mora Moravia a.s
Author: Ortman, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Kuděj, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je strategická analýza podniku Mora Moravia s.r.o. Práce si klade za cíl navrhnout strategická doporučení pro tento podnik pomocí nástrojů strategické a finanční analýzy. Práce se bude skládat ze čtyř částí: úvodu, teoretické části, praktické části a závěru. Teoretická část obsahuje rešerše literatury popisující nástroje strategické a finanční analýzy, které budou využity jako základ pro část praktickou. Praktická část prvně definuje podnik a následně aplikuje nástroje analyzující okolí firmy (PESTEL, analýzu konkurence, Porterův model 5sil...) a vnitřních zdrojů (VRIO, Finanční analýza…). Práce je zakončena shrnutím výsledků analýz nástrojem SWOT. Následně jsou navržena strategická doporučení pro podnik Mora Moravia s.r.o. a v závěru jsou uvedeny hlavní výstupy práce.
Keywords: Trh velkých domácích spotřebičů; strategická analýza; PESTLE analýza; Porterův model 5 sil; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis of the company Mora Moravia Ltd
Author: Ortman, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Kuděj, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis is strategic analysis of Mora Moravia Ltd. The thesis aims to propose strategic recommendations for this company using the tools of strategic and financial analysis. The thesis will consist of four parts: introduction, theoretical part, practical part, and conclusion. The theoretical part includes a literature search describing the tools of strategic and financial analysis, which will be used as a basis for the practical part. The practical part first defines the company and then applies tools analysing environment of the company (PESTEL, Competitor Analysis, Porter's 5sil model...) and internal resources (VRIO, Financial Analysis...). The thesis concludes with a summary of the results of the analysis using the SWOT tool. Subsequently, strategic recommendations for the company Mora Moravia Ltd. are proposed and the main outputs of the thesis are presented in the conclusion.
Keywords: Large household appliances market; PESTLE analysis; Porter's 5 forces model; SWOT analysis; strategic analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2023
Date of submission: 24. 8. 2023
Date of defense: 15. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84406/podrobnosti

Files for download

    Last update: