Thesis title: |
Značky kvality na trhu s potravinami z pohledu zákazníků |
Author: |
Střádalová, Klára |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Závodná, Lucie Sára |
Opponents: |
Dvořák, Jiří |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Tato diplomová práce se zaměřuje na replikaci výzkumu provedeného Pinna et al. v roce 2017, který zkoumal postoje spotřebitelů k potravinovým značkám kvality. Hlavním cílem je analyzovat současné názory a nákupní chování spotřebitelů s ohledem na potravinové značky kvality v České republice. V rámci této studie byl proveden dotazníkový průzkum mezi 104 respondenty, kteří odpovídali na otázky prostřednictví online dotazníku, týkající se jejich povědomí o značkách kvality, důvěry v ně a motivací k nákupu těchto produktů. Tato práce přináší důležité poznatky pro marketingové strategie firem, které se zabývají produkcí a distribucí potravin se značkou kvality, a ukazuje na potřebu zaměřit se na transparentní komunikaci o složení a přínosech těchto produktů. |
Keywords: |
Značky kvality potravin; Spotřebitelé; Kvalita |
Thesis title: |
Quality brands in the food market from a customer perspective |
Author: |
Střádalová, Klára |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Závodná, Lucie Sára |
Opponents: |
Dvořák, Jiří |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This thesis aims to replicate the research conducted by Pinna et al. in 2017, which investigated consumer attitudes towards food quality brands. The main goal is to analyze the current opinions and purchasing behavior of consumers with regard to quality food brands in the Czech Republic. As part of this study, a questionnaire survey was conducted among 104 respondents who answered questions through an online questionnaire regarding their awareness of quality brands, trust in them and motivation to purchase these products. This work provides important insights for the marketing strategies of companies that produce and distribute food with a quality label, and points to the need to focus on transparent communication about the composition and benefits of these products. |
Keywords: |
Quality; Food quality marks; Consumers |
Information about study
Study programme: |
Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Management |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
7. 2. 2021 |
Date of submission: |
1. 7. 2024 |
Date of defense: |
2024 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.