Quality brands in the food market from a customer perspective

Thesis title: Značky kvality na trhu s potravinami z pohledu zákazníků
Author: Střádalová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na replikaci výzkumu provedeného Pinna et al. v roce 2017, který zkoumal postoje spotřebitelů k potravinovým značkám kvality. Hlavním cílem je analyzovat současné názory a nákupní chování spotřebitelů s ohledem na potravinové značky kvality v České republice. V rámci této studie byl proveden dotazníkový průzkum mezi 104 respondenty, kteří odpovídali na otázky prostřednictví online dotazníku, týkající se jejich povědomí o značkách kvality, důvěry v ně a motivací k nákupu těchto produktů. Tato práce přináší důležité poznatky pro marketingové strategie firem, které se zabývají produkcí a distribucí potravin se značkou kvality, a ukazuje na potřebu zaměřit se na transparentní komunikaci o složení a přínosech těchto produktů.
Keywords: Značky kvality potravin; Spotřebitelé; Kvalita
Thesis title: Quality brands in the food market from a customer perspective
Author: Střádalová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to replicate the research conducted by Pinna et al. in 2017, which investigated consumer attitudes towards food quality brands. The main goal is to analyze the current opinions and purchasing behavior of consumers with regard to quality food brands in the Czech Republic. As part of this study, a questionnaire survey was conducted among 104 respondents who answered questions through an online questionnaire regarding their awareness of quality brands, trust in them and motivation to purchase these products. This work provides important insights for the marketing strategies of companies that produce and distribute food with a quality label, and points to the need to focus on transparent communication about the composition and benefits of these products.
Keywords: Quality; Food quality marks; Consumers

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2021
Date of submission: 1. 7. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: