Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand

Thesis title: Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Author: Laptev, Andrey
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
In the constantly changing field of medical technology, companies like Medtronic must maintain their competitive advantage. This thesis examines the important role of branding strategies in putting Medtronic and other multinational corporations in various marketplaces. Qualitative research collects valuable data from marketing directors and managers across different regions. Examining Medtronic’s publications and websites, which include qualitative data, is also part of the research. The thesis explores the role of branding strategy in Medtronic's market positioning, identifies the critical brand characteristics that contribute to its identity, and evaluates the influence of brand management on corporate positioning. Theoretical frameworks include many corporate branding elements, including brand elements, image, identity, communication, and positioning. The research covers Medtronic in detail and shows how innovation, partnership, and social responsibility are important in establishing the company's brand and market position. Medtronic should put first the ongoing implementation of localization initiatives, promote collaboration between departments, actively involve stakeholders, closely monitor market changes, and include corporate social responsibility in its branding plans.
Keywords: corporate brand identity; B2B; corporate brand management; corporate brand communication; med-tech corporate brand; Medtronic; innovation positioning strategy ; corporate brand positioning
Thesis title: Řízení značky jako strategie určování pozice pro globální firemní značku v oblasti medicínských technologií
Author: Laptev, Andrey
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
V neustále se měnící oblasti lékařských technologií si společnosti jako Medtronic musí udržet svou konkurenční výhodu. Tato práce zkoumá důležitou roli strategií budování značky při uvádění společnosti Medtronic a dalších nadnárodních společností na různé trhy. Kvalitativní výzkum shromažďuje cenná data od marketingových ředitelů a manažerů napříč různými regiony. Klíčovým aspektem výzkumu je zkoumání vládních publikací a webů, které zahrnují kvalitativní data. Práce zkoumá roli strategie značky v tržním postavení společnosti Medtronic, identifikuje kritické charakteristiky značky, které přispívají k její identitě, a hodnotí vliv řízení značky na pozici společnosti. Teoretické rámce zahrnují mnoho prvků firemní značky, včetně prvků značky, image, identity, komunikace a umístění. Výzkum podrobně pokrývá společnost Medtronic a ukazuje, jak důležité jsou inovace, partnerství a společenská odpovědnost při vytváření značky a postavení společnosti na trhu. Společnost Medtronic by měla klást na první místo průběžnou implementaci lokalizačních iniciativ, podporovat spolupráci mezi odděleními, aktivně zapojovat zúčastněné strany, pečlivě sledovat změny na trhu a zahrnout do svých plánů budování značky společenskou odpovědnost společnosti.
Keywords: umístění firemní značky; firemní identitu značky; komunikace firemní značky; B2B; korporátní značka med-tech; Medtronic; řízení firemní značky; inovační poziční strategie

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2023
Date of submission: 26. 4. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83717/podrobnosti

Files for download

    Last update: