Information architecture for e-shop and video game repository
Thesis title: | Informační architektura pro e-shop a repozitář videoher |
---|---|
Author: | Hlavnička, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Kučerová, Helena |
Opponents: | Sklenák, Vilém |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou informační architektury pro e-shopy a digitální repozitáře videoher. Práce zkoumá současné trendy v oblasti webového designu, včetně UX (User experience) a UI (User interface) designu, a aplikuje tyto poznatky na návrh prototypu webového rozhraní, které poskytuje uživatelům přehlednou a funkční platformu pro nákup a archivaci videoher. Práce také diskutuje principy tvorby digitálních repozitářů a jejich klíčovou roli při zajištění spolehlivého přístupu k digitálním datům a jejich dlouhodobé udržitelnosti. Prostřednictvím analýzy dotazníků mezi hráči práce zjišťuje rostoucí zájem veřejnosti o zachování kulturní hodnoty videoher. Návrh webu je prezentován jako funkční řešení těchto potřeb, čímž vytváří základy pro nový typ informačního systému zaměřeného na videoherní průmysl v České republice. |
Keywords: | UX; UI; Informační architektura; Videoherní průmysl; E-shop |
Thesis title: | Information architecture for e-shop and video game repository |
---|---|
Author: | Hlavnička, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Kučerová, Helena |
Opponents: | Sklenák, Vilém |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with the issue of information architecture for e-shops and digital video game repositories. The thesis explores current trends in web design, including UX (User Experience) and UI (User Interface) design, and applies these findings to the design of a prototype web interface that provides users with a clear and functional platform for purchasing and archiving video games. The thesis also discusses the principles of digital repository design and its key role in ensuring reliable access to digital data and its long-term sustainability. Through analysis of player surveys, the thesis identifies the growing public interest in preserving the cultural value of video games. The web design is presented as a functional solution to these needs, laying the groundwork for a new type of information system focused on the video game industry in the Czech Republic. |
Keywords: | Gaming industry; E-shop; UX; UI; Information architecture |
Information about study
Study programme: | Informační média a služby |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information and Knowledge Engineering |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 21. 1. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 6. 5. 2024 |
Date of defense: | 22. 8. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/87166/podrobnosti |