Analysis of the Sales Strategy of a Selected Company

Thesis title: Analýza prodejní strategie vybraného podniku
Author: Vojtíšek, Šimon
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zahradníková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu prodejní strategie technologického startupu Outfindo s.r.o., který poskytuje software pro usnadnění výběru komplexních produktů. Cílem je identifikovat, který z použitých komunikačních kanálů je nejúspěšnější při oslovování potenciálních zákazníků a navrhnout změny pro zvýšení efektivity. Metodologie zahrnuje testování dvou verzí komunikace s 210 potenciálními zákazníky rozdělenými do tří person: Management, Product a Operations. Výsledky ukazují, že aktualizovaná komunikační sekvence dosáhla výrazně lepších výsledků, s více než dvojnásobkem sjednaných meetingů oproti původní verzi. Největší úspěch byl zaznamenán u persony Product. Na základě výsledků jsou vystaveny doporučení pro využití jednotlivých kanálů, v rámci jednotlivých person.
Keywords: Prodejní strategie; Startup; Software as a Service; Prospecting
Thesis title: Analysis of the Sales Strategy of a Selected Company
Author: Vojtíšek, Šimon
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zahradníková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the analysis of the sales strategy of the technology startup Outfindo s.r.o., which provides software to facilitate the selection of complex products. The goal is to identify which of the communication channels used is most successful in reaching potential customers and to propose changes to increase efficiency. The methodology includes testing two versions of communication with 210 potential customers divided into three personas: Management, Product, and Operations. The results show that the updated communication sequence achieved significantly better results, with more than double the number of scheduled meetings compared to the original version. The greatest success was observed with the Product persona. Based on the results, recommendations are made for the use of individual channels within the respective personas.
Keywords: Sales strategy; Startup; Software as a Service; Prospecting

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2023
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86612/podrobnosti

Files for download

    Last update: