Analysis of marketing communication of the Czech Athletic Association

Thesis title: Analýza marketingové komunikace Českého atletického svazu
Author: Kozač, Kryštof
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Téma této bakalářské práce je Analýza marketingové komunikace Českého atletického svazu. Cílem je vytvořit si ucelený obrázek o veškerých marketingových aktivitách Českého atletického svazu a potvrdit, případně vyvrátit základní hypotézu, kterou se tato práce zabývá. Danou hypotézou této práce je, že přes obrovskou členskou základnu, historické i současné úspěchy české atletiky na mezinárodním poli a prestiž atletiky jakožto ,,královny sportu“, nedosahují čeští atleti jako jednotlivci ani česká atletika jakožto organizace ani zdaleka takové pozornosti veřejnosti a např. ani sponzorů jaké bychom na základě těchto skutečností předpokládali. Tato práce se skládá ze dvou částí. V první teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se marketingové komunikace s nimiž jsou představeny jednotlivé komunikační nástroje. Dále se teoretická část věnuje médiím v obecném měřítku, sociálním médiím a platformám, neziskovým organizacím, Českému atletickému svazu jako neziskové organizaci a jeho historii a také představuje metodiku této práce. Druhá praktická část zahrnuje analýzu jednotlivých získaných dat. Tato data pochází z rozhovoru s vedoucí marketingového oddělení ČAS, vlastního dotazníkového šetření, digitálních platforem na kterých ČAS působí a sledovanosti atletiky v České televizi. Tato data jsou v praktické části zpracována a na základě výsledků těchto analýz jsou zpracovány konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace ČAS.
Keywords: marketingová komunikace; Český atletický svaz; analýza
Thesis title: Analysis of marketing communication of the Czech Athletic Association
Author: Kozač, Kryštof
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is the Analysis of marketing communication of the Czech Athletic Association. The aim is to create a comprehensive picture of all marketing activities of the Czech Athletic Association and to confirm or refute the basic hypothesis that this thesis deals with. The hypothesis of this thesis is that despite the huge membership base, the historical and current successes of Czech athletics on the international field and the prestige of athletics as the "queen of sports", neither Czech athletes as individuals or Czech athletics as an organization achieve nearly as much attention from the public and e.g. sponsors as we would expect on the basis of these facts. This thesis consists of two parts. The first theoretical part explains the basic concepts related to marketing communication with which individual communication tools are introduced. Next, the theoretical part deals with media in general, social media and platforms, non-profit organizations, the Czech Athletic Association as a non-profit organization and its history and also presents the methodology of this thesis. The second practical part includes the analysis of the individual data collected. This data comes from an interview with the head of the marketing department of the CAA, the actual questionnaire survey, the digital platforms on which the CAA operates and the viewership of athletics on Czech television. These data are processed in the practical part and based on the results of these analyses, specific proposals and recommendations for improving the marketing communication of CAA are developed.
Keywords: marketing communication; Czech Athletic Association; analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: