Strategic analysis of the company U Malířských

Thesis title: Strategická analýza podniku U Malířských
Author: Lejčar, Tadeáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na poskytnutí užitečných doporučení pro vedení analyzovaného podniku U Malířských, která napomohou k dosažení jeho podnikových cílů. Práce zahrnuje použití několika strategických nástrojů a metod, které jsou představeny v teoretické části a aplikovány v praktické části za účelem získání relevantních výsledků, jež budou podkladem pro formulaci doporučení. Struktura práce zahrnuje analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřních faktorů. Mezi nástroje vnější analýzy patří PESTEL analýza, analýza odvětví, analýza konkurence, mapa konkurenčních skupin a Porterův model pěti sil, které slouží k identifikaci příležitostí a hrozeb. V rámci vnitřní analýzy jsou použity nástroje jako VRIO analýza, finanční analýza a portfolio analýza, jež identifikují silné a slabé stránky podniku. Výsledky vnější a vnitřní analýzy jsou dále analyzovány pomocí SWOT analýzy a analýzy rizika v části syntéza.
Keywords: Strategická analýza; Penzion; Konkurence; SWOT analýza; Restaurace
Thesis title: Strategic analysis of the company U Malířských
Author: Lejčar, Tadeáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on providing useful recommendations for the management of the analyzed enterprise U Malířských that will help to achieve its corporate objectives. The thesis involves the use of several strategic tools and methods, which are presented in the theoretical part and applied in the practical part in order to obtain relevant results that will be the basis for the formulation of recommendations. The structure of the thesis includes an analysis of the external environment and an analysis of internal factors. The external analysis tools include PESTEL analysis, industry analysis, competitor analysis, competitor map and Porter's five forces model, which are used to identify opportunities and threats. In the internal analysis, tools such as VRIO analysis, financial analysis and portfolio analysis are used to identify the strengths and weaknesses of the company. The results of the external and internal analysis are further analysed using SWOT analysis and risk analysis in the synthesis section.
Keywords: Strategic analysis; Restaurant; Guesthouse; Competition; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 17. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85999/podrobnosti

Files for download

    Last update: