Entry strategy of the Czech company Votamax s.r.o. into a selected market

Thesis title: Strategie vstupu české firmy Votamax s.r.o na vybraný trh (tbd)
Author: Sedláček, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na strategii vstupu české firmy Votamax s.r.o. na vybraný zahraniční trh. Cílem této práce je identifikovat nejvhodnější trh pro expanzi společnosti a navrhnout optimální strategii vstupu. Analyzované trhy zahrnují Francii, Dánsko, Chorvatsko, Nizozemsko, Švédsko a Španělsko, přičemž výběr trhu bude proveden na základě skóringového modelu. Práce využívá různé analytické nástroje, jako jsou PESTLE analýza, SWOT analýza a VRIO model, k hodnocení externího a interního prostředí společnosti. Výsledkem této práce je detailní návrh strategie vstupu na vybraný trh, zahrnující nejvhodnější formu vstupu a doporučení strategie pro krátkodobé i střednědobé období, která se skládá také ze specifikace cílového zákazníka, cenové strategie a způsobu distribuce.
Keywords: Internacionalizace; Skóringový model; Strategie vstupu; E-commerce; Export
Thesis title: Entry strategy of the Czech company Votamax s.r.o. into a selected market
Author: Sedláček, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the entry strategy of the Czech company Votamax s.r.o. into a selected foreign market. The objective of this work is to identify the most suitable market for the company's expansion and to propose an optimal entry strategy. The analyzed markets include France, Denmark, Croatia, the Netherlands, Sweden, and Spain, with the market selection based on a scoring model. The thesis employs various analytical tools, such as PESTLE analysis, SWOT analysis, and the VRIO model, to evaluate the external and internal environments of the company. The result of this work is a detailed proposal of the entry strategy for the selected market, including the most suitable form of entry and strategy recommendations for the short and medium term, which also comprises the specification of the target customer, pricing strategy, and distribution method.
Keywords: Entry strategy; E-commerce; Scoring model; Export; Internationalization

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2023
Date of submission: 18. 6. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: