Marketing strategy of the investment company WOOD & Company focusing on the Czech and Slovak markets

Thesis title: Marketingová strategie investiční společnosti WOOD & Company se zaměřením na český a slovenský trh
Author: Mrakavová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií investiční společnosti WOOD & Company na českém a slovenském trhu. Cílem práce je vytvoření návrhu efektivní marketingové strategie na základě provedeného výzkumu, a také pochopení rozhodovacího procesu bonitních zákazníků při alokaci finančních prostředků, a zjištění vnímání image a komunikace WOOD & Company. Teoretická část popisuje hlavní postupy k vytvoření úspěšné strategie, a zkoumá proces strategického marketingu, situační analýzy a cíleného marketingu. Dále se věnuje jednotlivým prvkům marketingového mixu v oblasti finančních služeb. V praktické části je analyzována stávající marketingová strategie společnosti a dále je komentován kvalitativní výzkum v podobě analýzy výsledků dotazníkového šetření. To bylo realizováno na stávajících klientech WOOD & Company, a zjišťovalo obecné postoje k investování a vnímání komunikace a image značky. Dotazníkové šetření bylo doplněno o hloubkové rozhovory, pro které bylo vybráno 10 respondentů z cílové skupiny. V závěru jsou na základě výsledků zodpovězeny výzkumné otázky a je představena komplexní marketingová strategie včetně efektivních návrhů na její zlepšení.
Keywords: marketingová strategie; WOOD & Company; investiční společnost; finanční marketing
Thesis title: Marketing strategy of the investment company WOOD & Company focusing on the Czech and Slovak markets
Author: Mrakavová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing strategy of the investment company WOOD & Company in the Czech and Slovak markets. The thesis aims to create a proposal for an effective marketing strategy based on the conducted research, as well as to understand the decision-making process of high net worth customers when allocating funds, and to determine the perception of the image and communication of WOOD & Company. The theoretical part describes the main procedures to create a successful strategy and explores the process of strategic marketing, situational analysis, and target marketing. It also examines the various marketing mix elements in the financial services industry. The practical part analyses the company's current marketing strategy and comments on the qualitative research in the form of an analysis of the questionnaire survey results. This was carried out on existing clients of WOOD & Company and ascertained general attitudes towards investing and perceptions of communication and brand image. The questionnaire survey was complemented by in-depth interviews, for which 10 respondents were selected from the target group. Finally, based on the results, the research questions are answered and a comprehensive marketing strategy is presented, including effective suggestions for improvement.
Keywords: marketing strategy; WOOD & Company; investment company; financial marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2023
Date of submission: 25. 6. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: